Hvilke er de mest populære merkene?

Jeg tenkte jeg skulle sette meg ned å gjøre litt research på hva som er de populære merkene når det kommer til barneklær i Norge, men det var lettere sagt enn gjort! Nettet er jo, som vi alle vet, overfylt av reklame – og det viste seg å være litt vanskeligere enn jeg trodde å finne en sannferdig liste over de populære merkene og ikke bare de som er best på reklame 😉

Men jeg fikk etter hvert dannet meg et inntrykk av de populære merkene for barn, og jeg tror det er viktig å skille mellom hva som selges på nett og hva som selges i butikk. Når det kommer til handling i butikk så er det nok uten tvil de store kjedene som er de mest populære merkene – jeg tenker da på for eksempel Hennes & Mauritz, Cubus, osv. Her finner du som regel et godt utvalg, både i stil og pris, og som de fleste vet er det mye penger i å selge de populære merkene for barn – så de store kjedene jobber nok hardt for å følge moter for jeg synes de har mye fint. Når det gjelder de litt dyrere merkene, gjerne barne-kolleksjoner fra store designhus som Armani, Lacoste og Young Versace, så selges gjerne disse populære merkene mer på nett. Dette er nok fordi man får en litt hyggeligere pris på nett. Og flere og flere nordmenn har kastet seg på denne trenden. Men selv om jeg elsker å kle opp ungene mine i flotte antrekk, så skal man passe seg litt for å ikke gå for langt. Jeg har ikke noen mål om ha unger som blir sett på som moteløver, det får kjendisene ta seg av!

De populære merkene er ikke viktigst

For når det kommer til hva som er viktig så er det viktigste for oss at ungene har klær som de kan bevege seg i, som passer klimaet vårt, og som de selvfølgelig føler seg vel i. Det siste kan bli en utfordring med tanke på hvor mange føringer som legges på barn gjennom reklame, tv og film, etc. Jeg synes dette er en veldig uheldig trend, og kjemper daglig kampen hjemme for å overbevise mine om at det å ha de mest populære merkene ikke nødvendigvis betyr så veldig mye for hvem du er, eller hvordan du har det på innsiden.

Populære merkene til barna er ikke alltid viktigst